Της Γιούλης Ηλιοπούλου
Στις αρχές Ιουλίου θα δοθεί στην κυκλοφορία η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά μέχρι και τον Σταθμό της Νίκαιας. Αναφερόμαστε στους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Συνολικά η επέκταση προς Πειραιά («Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο») αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Εντός του Ιουνίου πρόκειται να διενεργηθεί η τελική δοκιμή λειτουργίας με κανονικό συρμό, ενώ ως τότε θα είναι επίσης έτοιμο το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Οι συνολικές εργασίες για την επέκταση της Γραμμής 3 έχουν αποπερατωθεί σε ποσοστό 83%. Μάλιστα στο τμήμα των 3 πρώτων σταθμών γίνονται ήδη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ τελειώνουν και οι αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.
Επίσης μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).
Η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά προφανώς και είναι ένα έργο νευραλγικής σημασία για τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετεί χιλιάδες άτομα, τα οποία δεν έχουν πρόσβαση με άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς πλην του Ηλεκτρικού, που όμως δεν φημίζεται για την άνεση και τον εκσυγχρονισμό του.
Μόνο και μόνο οι τουρίστες που φθάνουν ή κατευθύνονται στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, θα έπρεπε να εξυπηρετούνται με ένα μέσο σύγχρονο, γρήγορο και άνετο, όπως το Μετρό (ακριβώς όπως συμβαίνει και με την πρόσβαση στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος).
Όπως δηλώνουν οι υπεύθυνοι, με τη λειτουργία των νέων σταθμών οι πολίτες της περιοχής θα δουν άμεση βελτίωση όχι μόνο στις καθημερινές του μετακινήσεις, αλλά και στην ποιότητα ζωής, καθώς δόθηκε έμφαση και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, ως προς τη λειτουργικότητά του.
Εν τω μεταξύ, στο σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2022, με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να δίνει επίσης προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά όλων των έργων.