Δερμάτινα γιλέκα, εξατμίσεις που ουρλιάζουν και καυτά λάστιχα που βγάζουν καπνούς. Ζωή πάνω στη μηχανή σε μια απέραντη ευθεία με προορισμό το άγνωστο. Η ελευθερία σε όλο της το μεγαλείο , με τον αέρα που σε χτυπά να σε απογειώνει . Η Life Περιστερίου βρέθηκε μέσα στο Harley-Davidson Club Hellas που βρίσκεται στην πόλη μας. Προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τους λεγόμενους «χαρλεάδες». Τι είναι αυτό που κάνει τον τρόπο ζωής τους ξεχωριστό, σύμφωνα με τον κώδικα και τη φιλοσοφία που ακολουθούν. Πώς μια μηχανή γίνεται ζωή και γαλουχεί δυνατούς φιλικούς δεσμούς, που από ένα σημείο και μετά φτιάχνουν μια οικογένεια. Ο Δήμος, ο Λεόντιος, ο Billys και ο Αποστόλης μας άνοιξαν τις πύλες του club και απάντησαν σε όλες μας τις ερωτήσεις.
Τι είναι το Harley-Davidson Club Hellas;
Είναι μια μοτοσικλετιστική λέσχη φίλων που έχουν Harley-Davidson. Έχει μαζέψει εδώ και πάρα πολλά χρόνια όλους όσους τους άρεσε η αμερικάνικη φιλοσοφία της μηχανής Harley. Όλοι αυτοί είχαν δει πιο ανέμελα το κομμάτι της μοτοσυκλέτας. Εδώ συνδυάζουμε την αγάπη μας για την μοτοσυκλέτα , τις τεχνικές γνώσεις , την αγάπη μας για τη μουσική αλλά και για τα ταξίδια και την καλή παρέα. Ακόμα να προσθέσουμε ότι η λέσχη ανήκει στην πανευρωπαϊκή ομοσπονδία «Federation» και είμαστε εγγεγραμμένοι στο πρωτοδικείο με επίσημο καταστατικό.
Πότε ιδρύθηκε το club και πόσα μέλη έχει ;
Το club ιδρύθηκε το 1990. Ξεκίνησε ως μια παρέα 20 ατόμων και μετά από πολλές ιστορίες κατέληξε να αριθμεί 140 και με ένα επιπλέον παράρτημα στη Θεσσαλονίκη που έχει άλλα 30 μέλη. Ελπίζουμε όσο αντέχουμε και καβαλάμε, να συνεχίζουμε.
Πώς μπορεί να γίνει κάποιος μέλος του club;
Πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχει Harley-Davidson, να τον προτείνουν και δύο άλλα μέλη από τη λέσχη και σαφώς να έχει την ίδια αγάπη που έχουμε εμείς για τις μηχανές. Αφού κάνει μια αίτηση, θα περάσει μια περίοδο δοκιμασίας και από κει και έπειτα από δόκιμο μέλος θα γίνει κανονικό. Άλλα το ουσιαστικό πράγμα για να μπει κάποιος μέσα στο club, είναι να πρέπει να αρχίσει να έρχεται εδώ για να γνωρίσει τ’ άλλα μέλη και να ξεκινήσει σιγά σιγά να κάνει παρέες , ώστε να δείξει ότι μπορεί να προσαρμοστεί.
Πέρα από το να έχει μια Harley-Davidson κάποιος , θα πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη στάση στη ζωή του ή μια φιλοσοφία και έναν κώδικα;
Είμαστε λέσχη φίλων Harley-Davidson. Κοιτάμε πάντα να είμαστε μια μεγάλη παρέα και να περνάμε καλά. Μεγάλο ρόλο παίζει για μας να μπορεί κάποιος να συνυπάρξει με τους άλλους . Να μπορεί να βοηθάει και να βοηθιέται , να είναι δηλαδή μέσα σ’ ένα σύνολο. Αν θέλεις να είσαι μέλος αυτού του club, αυτή την φιλοσοφία πρέπει να έχεις. Δεν μπορεί να είσαι ένας μοναχικός λύκος.
Τι εκδηλώσεις και τι δράσεις διοργανώνει το club;
Κάθε χρόνο ξεκινάμε με την κοπή της πίτας, που είναι μια σημαντική διοργάνωση για τη λέσχη μας. Μετά έχουμε ένα μεγάλο αποκριάτικο πάρτυ ταυτόχρονα με το πάρτυ για τα μικρά παιδιά . Στη συνέχεια ακολουθεί το National Rally event (φέτος θα πραγματοποιηθεί στη Στυλίδα από 1-3 Ιουνίου ). Μετά θα ακολουθήσει το Aegean , στο οποίο όλη η λέσχη πάει σε κάποιο νησί. Για το Περιστέρι , συμμετέχουμε στο Bike show που πλέον έχει καθιερωθεί στο Άλσος Περιστερίου. Τέλος έχουμε το μεγάλο Χριστουγεννιάτικο πάρτυ. Στο εξωτερικό συμμετέχουμε στο Super Rally που είναι ένα πανευρωπαϊκό event στο οποίο μαζεύονται μηχανόβιοι απ ‘όλη την Ευρώπη και γίνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα. Αυτό περιλαμβάνει μεγάλες συναυλίες, μοτοπορίες και πολλά πάρτυ.
Συμμετέχετε σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες;
Εδώ να πούμε ότι κάθε χρόνο συμμετέχουμε σε μια ή δύο φιλανθρωπικές δράσεις. Σαν μηχανόβιοι και σαν φιλοσοφία υποστηρίζουμε ότι η βοήθεια σε παιδιά που έχουν ανάγκη και σε άλλες ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας , είναι μέσα στα καθήκοντά μας. Έχουμε κάνει δράσεις για το Λύρειο Ίδρυμα , την Πόρτα Ανοιχτή ,για το MDA Hellas (Σωματείο φροντίδας ατόμων με νευρομυϊκές παθήσεις). Άσχετα όμως απ’ αυτά που διοργανώνουμε εμείς, συμμετέχουμε και σε άλλες φιλανθρωπικές δράσεις που έχουμε καλεστεί .
Θα μας πείτε λίγα πράγματα για το ρεκόρ Guinness που κατέχετε;
Αυτό το event οργανώθηκε από τον Ρομπέρτο Μακντόνα που ήταν μέλος της οργανωτικής επιτροπής του Super Rally ,το οποίο γινόταν το 2010 στην Πάτρα. Κατάφερε να μαζέψει 2404 μηχανές που γέμισαν τη γέφυρα και από τις δυο μεριές. Αυτό είναι και το ρεκόρ μας ,ο μεγαλύτερος αριθμός μηχανών που πέρασε πάνω από μια κρεμαστή γέφυρα ταυτόχρονα. Ήταν κόσμος απ’ όλη την Ευρώπη, που χαρήκαν πάρα πολύ που συμμετείχαν σε κάτι τέτοιο.
Τι διαφορά έχει μια Harley-Davidson από τις άλλες μάρκες μοτοσυκλέτας;
Υπάρχουν Harley με λίγα λεφτά και άλλες με πάρα πολλά. Η διαφορά όμως με όλες τις άλλες μοτοσυκλέτες είναι ότι ο ιδιοκτήτης μπορεί να βάλει το μεράκι του, το κέφι του και το σχέδιό του και να την φτιάξει όπως πραγματικά γουστάρει. Αυτή η μηχανή μπορεί να «καστομαριστεί» όσο καμία άλλη. Μπορείς να προσθέσεις όσα εξαρτήματα θέλεις ,να την βάψεις σε ό,τι χρώμα και σχέδιο θέλεις και έτσι η μηχανή σου δε θα μοιάζει με καμία άλλη. Βέβαια και από την αντιπροσωπεία να την αγοράσεις , η μηχανή σου θα είναι μοναδική και δε θα μοιάζει με καμία άλλη στον κόσμο. Για να προχωρήσεις στην αγορά της μηχανής θα πρέπει να αγαπάς πραγματικά αυτό που είναι η Harley-Davidson. Είναι μια μηχανή που ακολουθεί την τεχνολογία του 1900, δε στρίβει εύκολα και για να την καβαλήσεις πρέπει να σου αρέσουν οι κραδασμοί και να μην σε ενδιαφέρει να τρέχεις. Η φιλοσοφία είναι να ευχαριστιέσαι και να απολαμβάνεις την διαδρομή.
Υπάρχει ανταπόκριση από καινούργιο κόσμο που να θέλει να ενταχθεί μέσα στο club;
Λόγω οικονομικής κρίσης δε βλέπουμε να εντάσσονται μικρές ηλικίες. Αυτό διότι μια Harley-Davidson είναι αρκετά ακριβή να την αποκτήσει κάποιος. Βέβαια στην γενικότερη εικόνα υπάρχει συνεχή ροή ανθρώπων που θέλουν μπουν μέσα στην λέσχη. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι έχουμε τουλάχιστον 10 νέα μέλη το χρόνο. Δυστυχώς η χώρα μας δεν είναι χώρα παραγωγής και τα κομμάτια ,όπως και τα ανταλλακτικά, κοστίζουν πάρα πολύ. Στην Αμερική πρέπει να πούμε ότι γίνεται το αντίθετο και οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές , διότι η συγκεκριμένη μηχανή θεωρείται η μηχανή του εργάτη.
Πότε πιστεύετε ότι οι Έλληνες άρχισαν να εξοικειώνονται με τις Harley-Davidson;
Στην Ελλάδα έπιασε πολύ όταν ο κόσμος είδε που την πήρε η αστυνομία, ο στρατός και η πυροσβεστική. Συγκεκριμένα κάπου πίσω στο 1960, οι περισσότεροι παλιοί θυμούνται τις λευκές Harley-Davidson της χωροφυλακής.
Τι μουσική ακούτε;
Ό, τι έχει σχέση με rock. Δηλαδή classic rock, rock n roll, heavy rock , μέχρι metal και thrash metal.
Ποιες ήταν οι πρώτες Harley που καβαλήσατε και γιατί ;
Billy : Το 2005 ξεκίνησα με μια Heritage Softail. Το είχα πει στο εαυτό μου ότι με την μηχανή που θα κατέληγα θα ήταν μια Ηarley , συν του ότι πάντα τις θαύμαζα .
Αποστόλης: Έχω ένα Ultra ,ένα WLA του 42 και ένα Vrod . Τα απέκτησα γιατί είναι Harley και είμαι και εγώ Harley. Δεν είναι μια απλή μηχανή, είναι κάτι παραπάνω. Είναι ένα κομμάτι μου, δεν την καβαλάω, την φοράω.
Λεόντιος: Έχω καβαλήσει σχεδόν τα πάντα, ποτέ δεν είχα αμάξι παρά μόνο μηχανές. Το 2010 στο Super Rally στην Πάτρα και ενθουσιάστηκα και πήρα τη μηχανή του κουμπάρου μου που είναι ένα Fat boy. Μετά από μια περιπέτεια από παρεξήγηση που είχαμε στην εθνική με την αστυνομία αποφάσισα να την αγοράσω.
Δήμος: Εγώ ξεκίνησα με ένα SPORTSTER το 1999, μετά από αλλαγή 3 μοτοσυκλετών έχω καταλήξει σε ένα «καστομαρισμένο» SOFTAIL και ο λόγος είναι γιατί η γυναίκα μου έμεινε έγκυος και δε καβάλαγε και έφτιαξα μια μηχανή μόνο για μένα.