Πριν ένα χρόνο, κατεβαίνοντας προς το Μπουρνάζι, συνάντησα πολύ αυξημένη κίνηση σε έναν δρόμο που ποτέ δεν έχω ξανασυναντήσει. Προχώρησα και διαπίστωσα ότι τη συμφόρηση προκαλούσε ένα συνεργείο ασφαλτόστρωσης. «Επιτέλους» σκέφτηκα, μιας και πολλοί δρόμοι του λεκανοπεδίου χρειάζονται ασφαλτόστρωση ή συντήρηση. Περνώντας από το σημείο, είδα μια γνωστή φιγούρα. Ήταν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Παναγιώτης Λύκος. «Μήπως γίνεται ασφαλτόστρωση μόνο στο Περιστέρι, μιας και επιβλέπει ο Αντιδήμαρχος Περιστερίου;» αναρωτήθηκα. Χωρίς να το πολυσκεφτώ -δημοσιογραφικό δαιμόνιο γαρ- αποφάσισα να κάνω αυτό το ρεπορτάζ.
Πάρκαρα γρήγορα το αυτοκίνητο και παρακάλεσα, με την ιδιότητά μου, τον Αντιδήμαρχο να μου απαντήσει σε μερικές ερωτήσεις που γεννιούνται σε οποιονδήποτε πολίτη βλέπει έργα να πραγματοποιούνται στη γειτονιά του. Έτσι γεννήθηκε μια συνέντευξη στα… όρθια, στην οποία ο Παναγιώτης Λύκος, έχοντας την προσοχή του στα συνεργεία, απαντούσε παράλληλα ευγενικά και σ’ εμένα.
Κύριε Λύκο, η ασφαλτόστρωση γίνεται αποκλειστικά από τον δήμο Περιστερίου;
-Ναι, είναι εργολαβίες οι οποίες αφορούν αποκλειστικά τον Δήμο μας.
Πότε ξεκίνησαν και πόσο καιρό θα διαρκέσουν τα συγκεκριμένα έργα ασφαλτόστρωσης;
-Ξεκίνησαν πριν από λίγες μέρες (Σ.Σ. 20 Οκτωβρίου) και θα διαρκέσουν έξι περίπου μήνες.
Ποιοι είναι οι δρόμοι που θα ασφαλτοστρωθούν;
-Είναι πάρα πολλοί. Πάνω από 50 δρόμοι του Περιστερίου. Ενδεικτικά θα αναφέρω την 25ης Μαρτίου, την Αρκαδίας, την Κ. Βάρναλη, την Κύπρου, τη Σολωμού, τη Φιλικών, την Αγ. Μαρίνας, την Παπαδιαμάντη, την Παρασκευοπούλου και πολλοί άλλοι.
Ποια είναι τα ποσά που δαπανώνται και πού βρήκε τα χρήματα ο δήμος;
-Είναι τέσσερις μελέτες ασφαλτοστρώσεων της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Περιστερίου εκ των οποίων οι δύο είναι με χρήματα του Δήμου Περιστερίου (από το μεγάλο αποθεματικό που έχει δημιουργήσει ο Δήμος μας τα τελευταία χρόνια) και οι άλλες δύο είναι προγραμματικές συμβάσεις με την Περιφέρεια Αττικής μετά από διεκδίκηση του Δημάρχου της πόλης, Ανδρέα Παχατουρίδη. Ο προϋπολογισμός των τεσσάρων εργολαβιών ξεπερνά τα 10.500.000 ευρώ.
Ποιος είναι ο πιο κακοτράχαλος δρόμος του δήμου μας;
-Μάλλον η οδός Πατρών και κάποια κομμάτια της Κων/πόλεως και της Θηβών.
Πρόσεξα ότι στο συγκεκριμένο δρόμο δεν υπάρχουν αυτοκίνητα που να εμποδίζουν τις εργασίες. Πώς ενημερώνετε τους δημότες και , αν υπάρχει αδιαφορία (όπως στην περίπτωση του Ρεθύμνου Κρήτης, όπου τα συνεργεία ασφαλτόστρωναν τον δρόμο, παρόλο που υπήρχαν παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αφήνοντας κενά!) πώς ενεργεί ο δήμος σε μια τέτοια περίπτωση;
-Καταρχάς ειδοποιούνται από την Υπηρεσία και τον εργολάβο δύο μέρες πριν. Σε περίπτωση που δεν βρεθεί κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου, καλείται η Τροχαία και σε συνεργασία με τον εργολάβο απομακρύνουν με γερανό το αμάξι στο πλησιέστερο στενό. Πάντως είναι πολύ λίγες αυτές οι περιπτώσεις, γιατί ο κόσμος ανταποκρίνεται. Σαφώς είναι απαράδεκτο να υπάρχουν κενά ασφαλτόστρωσης. Στον δικό μας Δήμο δεν έχει γίνει ποτέ.
Ευχαριστώ πολύ κ. Αντιδήμαρχε.
Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι άλλο;
-Ναι, θα ήθελα να επισημάνω ότι με την αλλαγή των ασφαλτικών ταπήτων κεντρικών οδικών αρτηριών και δευτερευόντων κυκλοφοριακής σημασίας δρόμων , μαζί με τις διαγραμμίσεις και τις διαβάσεις των πεζών, βελτιώνεται η ασφάλεια των πολιτών, οι κυκλοφοριακές συνθήκες και ομορφαίνει η εικόνα του Δήμου μας.