Αρχοντία Μυλωνά - Διδάσκοντας θέατρο στο Περιστέρι

Λέγεται πως όσοι ασχολούνται με τον μαγικό κόσμο του θεάτρου γίνονται καλύτεροι άνθρωποι, πιο επικοινωνιακοί, πιο ανθρώπινοι, πιο καλλιεργημένοι. Αυτήν ακριβώς την εντύπωση αποκόμισα μετά τη συνάντησή μου με την Αρχοντία Μυλωνά, την καθηγήτρια θεάτρου, στο θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Περιστερίου. Με ζεστό χαμόγελο και ακόμα πιο ζεστή διάθεση, με υποδέχτηκε σε έναν χώρο κατεξοχήν θεατρικό, το θέατρο της Ξυλοτεχνίας, όπου «ανεβαίνουν» οι θεατρικές παραστάσεις των μαθητών του εργαστηρίου και όχι μόνο. Εκεί καθισμένες στα πρώτα καθίσματα και με φόντο τα πανέμορφα σκηνικά της νέας παράστασης που ανεβάζει, συζητήσαμε εφ’ όλης της (θεατρικής) ύλης.

 

Το διαδημοτικό φεστιβάλ
Η συζήτησή μας ξεκίνησε -επίκαιρα- από το διαδημοτικό φεστιβάλ θεάτρου. Το φεστιβάλ αυτό είναι ένας θεσμός που μετρά ήδη 12 χρόνια και πραγματοποιείται με τη συμμετοχή πολλών δήμων της Αττικής όπως π.χ. Αλίμου, Λαυρίου, Μοσχάτου-Ταύρου, Αγ. Παρασκευής, Νίκαιας- Ρέντη, Αγ. Δημητρίου κ.α. Η συμμετοχή για το θεατρικό του δήμου μας πραγματοποιείται εναλλάξ από τους 2 καθηγητές του, την κ. Μυλωνά και τον κ. Κάσσιο. Φέτος που είναι και η 5η παρουσία στο φεστιβάλ, το Περιστέρι θα ανεβάσει το «Viva Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία της ίδιας και με τη συμμετοχή 25 τουλάχιστον ατόμων, ηθοποιών και τεχνικών. Η κ. Μυλωνά μου επεσήμανε πως το συγκεκριμένο έργο είναι μία διασκευή από μονόπρακτα του Τσέχωφ, κάποια από τα οποία παίζονται για πρώτη φορά στο θέατρο και χαρακτηρίζονται ως κωμικοτραγική παρωδία. Η δουλεία που έχει γίνει φέτος από όλους τους συμμετέχοντες είναι εξαιρετική και γι’ αυτό αξίζει να παρακολουθήσει κανείς την παράσταση.

 

Η διδασκαλία στο Θεατρικό Εργαστήρι
Η κ. Μυλωνά διδάσκει εδώ και πολλά χρόνια θέατρο στον δήμο Περιστερίου. Βέβαια η ίδια είχε ξεκινήσει ήδη από το 1990 τη διδασκαλία και για 15 χρόνια πρώτα σε παιδικό θέατρο σε άλλους δήμους (Ίλιον, Άλιμος, Ανάκασα κ.α.). Στο Περιστέρι το 2003 την κάλεσε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Μαίρη Τσιώτα, που ήταν και αυτή η οποία με μεγάλη θέρμη οργάνωσε το θεατρικό εργαστήρι. Την πρώτη χρονιά παρουσίας της στον δήμο μας ανέβασε σε σκηνοθεσία δική της το έργο «40 χρόνια Μποστ», το οποίο και απέσπασε πλήθος βραβείων σε θεατρικούς αγώνες.

 

Θέλησα στη συνέχεια να μάθω για τα μαθήματα του εργαστηρίου. Αυτά ξεκινούν τέλος Οκτώβρη, με μεγάλη συμμετοχή δημοτών και μη. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται από Δευτέρα έως Πέμπτη, 5 ώρες κάθε μέρα, κάτι που βέβαια τα κάνει και απαιτητικά, με θεαματικά αποτελέσματα. Βέβαια η παρακολούθηση είναι ευέλικτη για να διευκολύνει και τους μαθητές. Εκεί διδάσκουν οι δύο καθηγητές υποκριτικής η κ. Αρχοντία Μυλωνά και ο κ. Φάνης Κάσσιος, διδάσκεται επιπλέον αυτοσχεδιασμός, αγωγή λόγου αλλά και χορός- κινησιολογία και ξιφασκία (!).

 

Η κ. Μυλωνά μου τόνισε πως ανάμεσα στους μαθητές υπάρχουν πολλά ταλέντα, που αναδεικνύονται και μάλιστα πολλοί πρώην μαθητές της είναι σήμερα επαγγελματίες ηθοποιοί, που πολλές φορές επιστρέφουν στον… «τόπο του εγκλήματος» και συμμετέχουν εκ νέου στις παραστάσεις του εργαστηρίου. Στο εργαστήρι λειτουργούν 2 επιμέρους τμήματα, το παιδικό (με ηλικίες από 5-8 ετών) και το εφηβικό (9-14 ετών) που μετρούν πάνω από 25 παιδιά ανά τμήμα.

 

Πραγματική αγάπη για το θέατρο
Η κ. Μυλωνά όλη την ώρα που μιλούσε για τις δραστηριότητές της στο θέατρο και την ενασχόλησή της με τον μαγικό αυτό κόσμο είχε το γλυκό ύφος του περήφανου δημιουργού, όταν τα «παιδιά» του, τα δημιουργήματά του, πετυχαίνουν και εξελίσσονται. Γιατί αυτό ακριβώς είναι το εργαστήρι, ένα «παιδί» που έχει μεγαλώσει και έχει καθιερωθεί στις καρδιές των θεατρόφιλων. Και αυτό το μαρτυρεί το πλήθος των ανθρώπων που σπεύδουν κάθε χρόνο να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις, τα πολλά βραβεία και οι έπαινοι που λαμβάνει το όλο εγχείρημα.

 

«Αγαπώ πολύ αυτό που κάνω. Με ενδιαφέρει να εξελίσσομαι συνεχώς και να μην μένω ποτέ στάσιμη. Κάθε παράσταση είναι κάτι νέο για μένα και δίνω όλη μου την ενέργεια για να πετύχει, μαζί βέβαια με όλους τους συμμετέχοντες.» μου δήλωσε περήφανα η κ. Μυλωνά. «Το θέατρο είναι ένα πραγματικό σχολείο για τον άνθρωπο. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχή το άτομο κοινωνικοποιείται, γίνεται επικοινωνιακό, μαθαίνει σωστή εκφορά του λόγου, αποκτά θεατρική αγωγή και ευρύτερη ουσιαστική παιδεία. Γι’ αυτό είναι και τόσο σημαντική δραστηριότητα».