Ο Γιώργος Τσίνας είναι ο Αντιδήμαρχος ψηφιακής πολιτικής και καινοτομίας του δήμου Περιστερίου και σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας, Μαθηματικός και γέννημα θρέμμα Περιστεριώτης. Ανέλαβε ένα νέο τομέα στον δήμο, με στόχο να πραγματοποιήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, με στόχο να γίνει το Περιστέρι μια «έξυπνη» πόλη.
Διαβάστε τη συνέντευξη που ακολουθεί
του Αλέξανδρου Λαλάκου.
Θα μας πείτε τι είναι η πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών αιτημάτων πολιτών και δημοτικών δομών κοινωνικής πολιτικής αλληλεγγύης.
Πρόκειται για μια νέα, σύγχρονη, λειτουργική ηλεκτρονική υπηρεσία που δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να αιτούνται ηλεκτρονικά και να παραλαμβάνουν:
-
πιστοποιητικά από το Δημοτολόγιο
-
αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων από το Ληξιαρχείο
-
βεβαιώσεις από το Τέλος Ακίνητης Περιουσία
Όμως μπορούν οι συγκεκριμένες υπηρεσίες ή γενικότερα οι υπηρεσίες να δεχτούν πιστοποιητικά χωρίς πρωτότυπη σφραγίδα;
Τώρα ναι. Και αυτό ισχύει τον τελευταίο μήνα, μετά από απόφαση του Υπουργού, ότι η ηλεκτρονική υπογραφή είναι έγκυρη και θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Πριν από αυτή την απόφαση σφραγίζαμε τα έγγραφα και τα στέλναμε και ταχυδρομικά.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοιού, οι έχοντες ανάγκη την αλληλεγγύη και την κοινωνική φροντίδα βρέθηκαν σε δύσκολη θέση. Βοήθησε η νέα πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών στην περίπτωση αυτή;
Φυσικά και βοήθησε. Μπορώ να πω πως σε τέτοιες δύσκολες περιόδους μια τέτοια πλατφόρμα είναι μία λύση σωτηρίας για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη τη βοήθειά μας. Ηλεκτρονικά, μέσω αυτή της πλατφόρμας, μπορούσαν όσοι δήλωναν αδυναμία εξυπηρέτησης λόγω Covid19 να ζητούν παροχή ειδών πρώτης ανάγκης και παροχή φαρμακευτικής περίθαλψης, τα οποία τους παραδίδονταν σπίτι από τις υπηρεσίες του δήμου, χωρίς καν να χρειαστεί να βγουν από το σπίτι τους. Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας με μια ασύγχρονη πλατφόρμα της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού του Δήμου, εξακολουθούσαν να γίνονται κανονικά τα δημιουργικά εργαστήρια αλλά και να λειτουργούν τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών μέσα από μαθήματα τηλεεκπαίδευσης. Επιπλέον καθημερινά, από τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Περιστερίου υπήρχε «η ώρα του παιδιού» στην επίσημη σελίδα του Δήμου μας στο Facebook, όπου οι παιδαγωγοί μας ετοίμαζαν δημιουργικά βίντεο με δράσεις, παραμύθια αλλά και δημιουργικές δραστηριότητες για τα παιδιά, για να γεμίζουν δημιουργικά το χρόνο που περνούσαν μαζί με τους γονείς στο σπίτι.
Θα ήθελα να επανέλθω στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του δήμου. Η χρήση της από τους δημότες δίνει και άλλες δυνατότητες πέρα από τη χορήγηση ειδών πρώτης ανάγκης και φαρμακευτικής περίθαλψης;
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ψηφιοποίησης των υπηρεσιών μας προσθέσαμε στην πλατφόρμα και υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας.
Ηλεκτρονικά οι πολίτες θα μπορούν:
-
να αναφέρουν περιστατικά κακοποίησης
-
να ζητούν ψυχολογική στήριξη
-
να αιτούνται της παροχής των Δομών του ΚΕΠ Υγείας
-
να ενημερώνονται για τα κοινωνικά επιδόματα και τα δικαιώματα τους
-
να ζητούν ενημέρωση των δράσεων της κοινωνική υπηρεσίας
Μπορείτε να μας πείτε ποια έγγραφα μπορούν να ζητήσουν οι πολίτες από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του δήμου Περιστερίου;
Αυτή τη στιγμή η ηλεκτρονική υπηρεσία μας δίνει πρόσβαση σε όλα τα ευρείας χρήσης έγγραφα που αιτούνται οι πολίτες. Πιο συγκεκριμένα, από το Δημοτολόγιο παρέχουμε 6 πιστοποιητικά (μόνιμης κατοικίας, γέννησης, εντοπιότητας, κατάστασης, μητρώου αρρένων, πλησιεστέρων συγγενών). Από το Ληξιαρχείο παρέχουμε 4 αντίγραφα πράξεων (Γάμου, Γέννησης, Θανάτου, Συμφώνου συμβίωσης). Από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας παρέχουμε 4 βεβαιώσεις του τμήματος Εσόδων (Απαλλαγής Δημοτικού Τέλους βάσει 67/2019, Βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ, Δήλωση διακοπής ηλεκτροδότησης, νέα ηλεκτροδότηση-επανασύνδεση). Συνολικά, ο Δήμος, παρέχει 14 έγγραφα και πρόσβαση σε 7 υπηρεσίες. Επίσης, με παρέμβασή μας στο Διαδημοτικό Σύστημα ΚΕΠ Υγείας εξασφαλίσαμε για όλους τους δημότες μας τη δωρεάν χρήση του λογισμικού του ΚΕΠ Υγείας, το οποίο στην παρούσα φάση λειτουργεί και σαν βασικό εργαλείο επικοινωνίας και ενημέρωσης των δημοτών μας για τον κορωνοϊό και στη συνέχεια ως πύλη ενημέρωσης και πρόληψης για ζητήματα υγείας.
Λίγο πριν σας συναντήσω (Σ.Σ: Δευτέρα 22/6) διαπίστωσα ότι ενεργοποιήθηκε μια νέα δυνατότητα της πλατφόρμας σχετικά με την εξυπηρέτηση των δημοτών. Θα μας πείτε λίγα λόγια σχετικά για το τι αφορά;
Ευχαρίστως. Ο δημότης πλέον έχει πρόσβαση στη συνολική εικόνα των οικονομικών του συναλλαγών με τον δήμο ηλεκτρονικά. Για παράδειγμα ο γονέας που το παιδί του πηγαίνει στο ωδείο ή το κολυμβητήριο του δήμου και θέλει να διαπιστώσει αν είναι ταμειακά εντάξει, ο επιχειρηματίας ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος για τις οφειλές του στον δήμο κλπ.
Υπάρχουν σχέδια για μελλοντική επέκταση των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η νέα ηλεκτρονική «εποχή» του δήμου;
Άμεσα, εξετάζουμε τη δυνατότητα υπηρεσίες όπως η ψυχολογική στήριξη να γίνονται και μέσα από τηλεδιάσκεψη, με τη μορφή της ζωντανής συνεδρίας με ψυχολόγο των κέντρων κοινότητας, ώστε να υπάρχει και μια άμεση πρώτη επαφή απευθείας. Επιπλέον σκοπεύουμε να προχωρήσουμε στην επέκταση των ψηφιακών μας υπηρεσιών και την επένδυση στην καινοτομία, καθώς σχεδιάζουμε πιλοτικές δράσεις σε επίπεδο συνεργασίας και με άλλους δήμους στον τομέα της «εξυπνοποίησης» της πόλης μας αλλά και της βιώσιμης και αστικής κινητικότητας. Πιο συγκεκριμένα σχεδιάζουμε συστήματα έξυπνου φωτισμού και έξυπνων κάδων, ενώ προχωράμε και στο επόμενο στάδιο που θα είναι οι έξυπνες υποδομές. Στόχος μας είναι να καλύψουμε τις ανάγκες των δημοτών μας, να καλυτερέψουμε την ποιότητα ζωής αλλά και να κάνουμε το Περιστέρι πιο όμορφο.